mlandelius.wordpress.com

Jag har startat en ny blogg.
Jag tror liksom jag behövde en nystart helt enket.
Och när passar det bättre än på nyår?
mlandelius.wordpress.com

Jag skaffade den faktiskt inte bara för att vara rolig eller jobbig eller nåt sånt. Jag har faktiskt några skäl. Som kommer här:

1. När jag skaffade den här bloggen, så var jag inte så insatt i allt med domäner och sånt. Jag valde helt enkelt den som kom högst upp när jag googlade "skapa blogg". Och det är inget fel på blogg.se, absolut inte. Men jag tröttnade helt enkelt på att så fort jag ville skriva ett inlägg, så påverkas man av alla andra bloggare. För det kommer ju liksom hela tiden upp reklam för andra inlägg och sidor och så..

2. På tal om reklam, så finns det också på min blogg. Något jag inte ens tänkte på i början, men sen störde mig på mer och mer. För jag vill ju inte ha nån reklam för något klädföretag med mellandagsrea, eller något elektronikföretag, bland alla mina fina ord. Sånt stör.

3.En annan sak jag tillslut också tröttnat på var att det var rätt knepigt att blogga från mobilen. Och eftersom jag är en rätt mobil person som helst vill skriva ner saker ögonblicket dom dyker upp, och eftersom jag nästan alltid har min kära htc inom räckhåll, så blev det omständigt i längden. Och inlägg som fanns i mitt huvud kom aldrig ut på bloggen.
Visst, blogg.se var ju faktiskt duktiga och gjorde en mobilapp så att sånt skulle gå lättare. Men bara till iphone. Inget emot iphone, men alla har ju inte en sån, även om det är mest "inne" just nu.

4. Den sista punkten, och kanske också den viktigaste, handlar inte om nån domän, utan om innehållet. Jag har nämligen fått något knasigt behov att skriva lite mer. Om lite allt möjligt. Men kanske mer än förut, om mina åsikter. Jag insåg väl att jag faktiskt har några.
Och även om det fortfarande kanske kommer smyga sig in någon bild eller musik, så kommer det allra mesta ändå bestå av det som jag tror att jag är bäst att uttrycka mig i. Och det jag gillar bäst.
Ord.
 
 
Detta betyder med andra ord att mlandelius.blogg.se inte längre kommer uppdateras, utan jag kommer istället finnas på wordpress.com. 
Men jag måste liksom ändå få tacka blogg.se, för de nästan exakt två åren här (bloggen skapad 2011-01-04)
 
Puss och hej, leverpastej!
 

Kommentarer
Postat av: K-Pop

Great article, totally what I wanted to find.

2022-09-02 @ 08:14:14
URL: http://https://linkday.net
Postat av: briansclub

Heyy very interesting blog!

2022-09-14 @ 05:14:17
URL: http://briansclub.ac

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback