lussekatt

Sitter och äter årets första Lussekatt
När jag kommer på att
Jag ska nog ta en bild
Och lägga ut på instagram
Sen slog det mig att vem bryr sig om smaken som var mild
Eller om att jag äter den alldeles ensam

Va fasen, tänkte jag,
vad är det för värld vi har skapat
Där vi tvingas se vad alla ska göra sen, eller vad de gjorde föregående dag
Och vi visas foton på när nån kille någonstans gapat
Efter för mycket, så som för många gör.
Vi lever i en värld där man ska skryta om allt man hunnit innan man dör.
Och man ska förvänta sig att någon hör.
När vi gör
Allt det man bör
Innan man dör.

Som att äta årets förstå lussekatt
Men jag vet att
Jag skulle inte bry mig
Så sköt du dig
Jag tänker då inte ladda upp nån bild
på instagram
Jag sitter hellre här och äter min bulle som smakar mild
Alldeles, alldeles ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback